Az elmúlt egy hónapban több olyan gyermek szülei is megkerestek, akiknek a gyermeke 2022 szeptemberében kezdte meg az iskolai tanulmányait vagy 2023 szeptemberében fogják.
Innen- onnan hallott diagnózisokkal riogatták a szülőket (hiperaktív, figyelemzavar, magatartászavar, autizmus), és márpedig a gyermeket meg kell vizsgálni. De bélyeget senki sem szeretne a gyermekére, így kerültek hozzánk.
A leggyakoribb panaszok:
– agresszív
– nem figyel
– nem bír megülni
– feláll az órán és mászkál.
Egyik gyermeknek sem az értelmi képességeivel volt probléma. A gondot a legtöbb esetben a beszédészlelés és/ vagy a beszédértés nem megfelelő minősége okozza. 7 éves gyermeknek 3 éves szintű beszédértés készsége van. Hogy lehet ezzel kibírni az iskolában? Sehogy. Ez a gyermek 2 óra alatt lefárad, nem tudja követni az óra menetét, nem érti az utasításokat, az egész környezet egy morajló masszává alakul és el is veszett a kisdiák.
A szülők meglepődve hallják a probléma okát és kételkednek “Dehát jó a hallása!”. Igen, az lehet, hogy jó. De az agy nem jól dolgozza fel a hallottakat. Igen, fejleszthető. De ehhez előbb tudni kell, hogy ott a probléma. Sajnos nem jellemző, hogy ezt a területet vizsgálják, pedig alapvető lenne.
Már 4-5 éves kortól lehet vizsgálni. Ezeknek a gyermekeknek az oviban is volt problémájuk, lehet, hogy nem jelezte senki, de ott volt. Nem szeretnek mesét hallgatni, nem értik biztosan a közléseket. Vizuális inger kell a hallottak megértéséhez. A szókincsük is fejlesztendő. Lehet, hogy sokat beszélnek, de tartalmilag ugyanazt a szót írják körbe.
Az iskolaérettség vizsgálat több, mint ‘okosság’ vizsgálat, ez egy lehetőség arra, hogy egy év halasztással és fejlesztéssel egy magabiztosabb gyermek kerüljön az iskolapadba, aki sikeresebben veszi az akadályokat!
A fejlesztést a szülő is megoldhatja otthon, segítünk hogyan is kell. Csak napi 5-10 perc.
Az iskolaérettség vizsgálat max. kb. 2-szer 1,5 óra. Minden készség felmérésre kerül, teljes képet kap a szülő az erősségekről és a gyengeségekről is.





