A számolással és következményképpen a matematikával kapcsolatos nehézségek gyakran társulnak az olvasási zavarokhoz, de a diszkalkulia olvasási zavar nélkül is megjelenhet.
A diszkalkulia a számfogalom és az alapvető számolási műveletek terén mutatkozó képességbeli zavarok gyűjtőneve. Ilyen nehézségek
-
a számokkal kapcsolatos tények, műveletek megtanulása
-
az időpontok megnevezése (pl. napok, hónapok, évszakok), az idő érzékelése,
-
a mennyiségek, árak, pénz értékének megítélése (becslés).
A probléma azonban nem mindig ennyire súlyos. A diszkalkuliának is van legalább két lényegesen különböző szintje.
- Ha a számfogalom kialakult, a zavart a téri irányok és viszonyok bizonytalan észlelése okozza. Ennek következménye a számolási műveletek végrehajtásában megjelenő gyenge teljesítmény. Emiatt problémás lehet a kémia, a fizika, a földrajz, a biológia, valamint a statisztikai számítások is.
- Ha a számfogalom megfelelően kialakult, a számolási nehézség gyakorlás által jelentősen csökkenthető.
Ha bármilyen problémát észlel gyermekével/gyermekeivel kapcsolatban, mi megpróbálunk időben segítséget nyújtani.





