• Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség
    • Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség

Gondolkodás

A diszlexiások akkor tudnak hatékonyan gondolkodni, ha átlátásra és intuitív megközelítésre van lehetőség.

A logikai, elemző, lépésről lépésre történő gondolkodás nem erőssége a diszlexiás agynak.

Nem fokozatosan, elemeknek egymásra épülő sorozatán át jutnak el a megoldásokhoz, hanem ráéreznek a lényeges pontokra, átlátják a helyzetet és a kapcsolatokat. Ez gyakran nem is tudatosul, szinte egyszerre jelenik meg a megoldás.

Az ilyen intuitív gondolkodás nem ritka, és sok előnye van, de vannak hátrányai.

Sokszor nem is tudjuk, megmagyarázni, hogyan jutottunk egy megoldáshoz. Egyszerűen látjuk. Ez az, amikor összeáll a kép az ember fejében, és tudja a megoldást.

Semmi misztikus nincsen ebben. Ez a jobb agyfélteke tipikus holisztikus működése, amely lehetővé teszi az elemek újraszerkesztését és így a probléma megoldást.

Míg a bal agyfélteke logikai úton halad, és a részleteket, mint egy mozaikot illeszti össze, a jobb agyfélteke egyszerre, egész képben jeleníti meg a megoldást.


„Egyszerűen tudom”

Gyakran okozhat ez problémát. Például matematika órán, amikor a diszlexiás diák nem tudja megmagyarázni, hogyan jutott el a helyes megoldáshoz.

Még szemtelennek is tűnhet, amikor azt mondja valaki, hogy „egyszerűen tudom”. Valójában nem is lehet elmondani azt, ami az agy nem tudatos működésének eredménye.

Vannak, akik inkább az egészből indulnak ki. Ilyen a diszlexiások többsége. Vannak, akik a részletekből építkeznek.

Kell azonban az is, hogy a megoldás tudatos legyen, és az intuitív átlátó gondolkodás mellett szisztematikus feldolgozással a részletek is érthetőek legyenek.

Kapcsolat

A két agyfélteke együttműködése jelenti a kiemelkedő teljesítményekhez az utat.

A diszlexiások a probléma megoldásban gyakran nagyon ötletesek. gondolkodási sajátosságaik miatt gyorsan találnak megoldásokat, bár a kidolgozásban nem mindig jeleskednek.

Van, amikor úgy tűnik lustaságból, felületességből történik ez. Valójában a diszlexiás számára nagyon fárasztó, nehezen megoldható és gyakran lehetetlen feladat a módszeres elemző munka.

Ezért a munkájuknak is gyakran az adminisztratív része gyenge. A diszlexiás egyének nehezen dolgoznak terv szerint, inkább ötletszerűen.

A beszámolók, leírások, módszeres értékelések általában nem nekik valók. Az idővel mindig hadilábon állnak. Nem csak a módszeresség hiánya miatt, hanem az idő érzékelésének gyengesége miatt is.

A szervezett feladatvégzés tipikusan nem a diszlexiások erőssége, de létfontosságú számukra is, hogy legalább egy alapvető szinten elsajátítsák ezt a gondolkodásmódot is. A szervezés megtanulható.

Ha bármilyen problémát észlel gyermekével/gyermekeivel kapcsolatban, mi megpróbálunk időben segítséget nyújtani.

További tájékoztatást kérek