• Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség
    • Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség

Pályaorientáció vagy Pályaválasztás

A pályaválasztás, mint mérföldkő vagyis a „milestone”.

A szülők:
– támogathatják, alakíthatják a gyermeküket
– megtaníthatják őket céljaik szerint haladni, ha kell újra tervezni.
– felelős döntést hozni

A pályaválasztás az orientáció támogatása fontos szülői „beavatkozás”.
Hiszen honnan tudhatná egy 14 éves, mit is akar csinálni.

A pályaválasztás, mint mérföldkő vagyis a „milestone”.

A szülők:
– támogathatják, alakíthatják a gyermeküket
– megtaníthatják őket céljaik szerint haladni, ha kell újra tervezni.
– felelős döntést hozni

A pályaválasztás az orientáció támogatása fontos szülői „beavatkozás”.
Hiszen honnan tudhatná egy 14 éves, mit is akar csinálni.

Jelentkezem

(még nem jár fizetési kötelezettséggel)

A mai fiatalok többsége nincsenek tisztában a lehetőségeikkel és nincs kihez fordulniuk. Próbálnak a komfortzónájukon belül maradni, mert kilépni a szülők félelmei miatt sem tudnak. A megrekedésből kitörni akkor lehetne, ha az iskola komoly pályaorientációs és pályaválasztási szerepet vállalna. A diákokat meg kell ismerni, nem csak a hibáik és a gyengeségeik alapján kell megítélni őket, hanem az erősségeiknek és érdeklődési körüknek megfelelően támogatni kell az előrehaladásukat. A lehetőség mindenkiben ott van, csak ki kell bontani, fel kell zárkóztatni és motiválni kell.

Pályaorientáció

Célja, hogy egészen fiatal kortól kövessük és támogassuk a gyermekek ismerkedését önmagukkal és a társadalmi környezettel. Fontos, hogy átfogó képek kapjanak és alakítsanak ki a személyiségükről és a lehetőségeikről. Meg kell tanítani őket célok mentén tervezni, újratervezni és felelős döntéseket hozni a megfelelő pálya megválasztása érdekében.

Mire van szükség ehhez:

  • a realitáshoz igazodva, egyéni jellemzőket figyelembe véve kapjanak támogatást
  • hiteles ismeretekkel rendelkezzenek önmagukról
    • érdeklődés
    • képességek
    • értékrend
  • releváns ismerettel rendelkezzenek az egyes pályákról
    • jellemző feladatok, tevékenységek
    • milyen anyagokkal, eszközökkel kell dolgozni
    • hol végzi a munkát
    • a munka során kikkel kerül kapcsolatba
    • fizikai és/ vagy szellemi terhelés
    • környezeti ártalmak, egészségügyi rizikó
    • milyen tantárgyakban kell jónak lenni (kompetens tudás)
    • milyen érdeklődési kör jelent előnyt az adott szakmához
  • a munkaerőpiacról is szót kell ejteni
    • hiányszakma
    • túltelítettség
  • képzési lehetőségek figyelembe vétele
    • általános iskola (kéttannyelvű vagy sima?)
    • középiskola( 8, 6, 4 osztályos gimnázium, szakgimnázium, szakiskola)
    • felnőttképzés
    • felnőttoktatás
    • felsőoktatás

Pályafejlődés útja

  • növekedés (0-14 éves korig)
    • 0-4 éves kor: vágy és fantázia
    • 11-12: érdeklődés, kíváncsiság
    • 13-14: képesség fázis
  • keresés (15-24 éves korig)

Pályaválasztás

Egy irány kijelölése és követése a cél eléréséig. Napjainkban ez egy élet során ez többször is előfordulhat, ilyenkor pályamódosítás következik be. A választást az orientáció kellene hogy megelőzze. Sajnos a legtöbb esetben kimarad és adódik a kérdés, honnan tudhatná egy 14 éves, mit is akar csinálni.

Zárszó

Nagyon fontosnak tartom, hogy a szülők észszerű keretek között mutassanak megfelelő irányt a gyermekeiknek a megfelelő pályaválasztáshoz. Ne a saját elképzeléseiket és be nem teljesült álmaikat eröltesség a gyermekeikre, mert annak többszörös csalódás lesz az eredménye.

Mivel tudják a szülők támogatni a gyerekeiket:

  • biztosítsanak lehetőséget a képességet feltérképezésére
  • adjanak lehetőséget az erősségeken keresztül a gyengeségek fejlesztésére
  • ismertessék meg a különböző szakmákat, de hagyják, hogy a gyermek maga alkosson róla véleményt azután, hogy a pozitív és negatív oldalt is megismerték
  • vigyék be a gyermekeket a munkahelyükre és ha lehet családtagok és barátok munkahelyére is
  • szervezzenek osztályfőnöki óra keretein belül előadásokat, ahol a szülők bemutathatják, hogy mivel foglakoznak
  • legyenek nyitottak a gyermekek eltérő érdeklődési körére.
További tájékoztatást kérek