• Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség
    • Tudatos szülő
      SEGÍTSÉGET SZERETNÉK
      PÁLYAVÁLASZTÁS
      Vizsgálatok

      Minden szülőnek javasoljuk a főoldalon található rövid úrlap kitöltését.

      Életkori sajátosságoknak megfelelõen már a korai években megállapítható, ha egy gyerekre jobban oda kell figyelni.

      Szülőknek/nagyszülőknek meglévő problémája (pl. 2 kezes; átszoktatott kezes, nem tud kerékpározni)

      Azoknak a szülőknek, akik

      • voltak már valahol és segítségre van szükség
      • voltak már valahol és elküldték Öket
      • szeretnének tenni valamit, mert érzik, hogy probléma van
      Elolvasom
      • Nem tudja, hogy mihez kezdjen a gyerek?
      • Megerősítésre van szüksége?
      Elolvasom
      • Biztos akar lenni az eredményben?
      • Kétségei vannak?
    • Rólunk
      Publikációk
      Otthoni fejlesztés

      Mit tehet egy szülő, ha kételyek ébrednek benne, hogy a legféltettebb kincse esetleg eltér a többiektől? Csak egy kicsit viselkedik máshogy.

      TovábbKitöltöm az űrlapot

      Publikációinkat folyamatosan közöljük.

      Kellemes időtöltést kívánunk!

      Tovább

      Hamarosan

  • Partnereink
  • Blog
  • Kijelentkezés
  • VIP
Iskolaérettség

Szülőknek

Kinek tudok segíteni, kik keresnek engem?

  • Olyan kétségbeesett szülők, akinek a gyerekét nem megfelelően látták el
  • Olyan szülők, akik valamivel (a gyermekükkel kapcsolatban) nem értenek egyet
  • Olyan szülők, akinek a gyerekét egyáltalán nem látták el (valami nem létező rendeletre hivatkozva)

Mire figyeljen a szülő? Jelzések, amik sokkal korábban érkeznek, mint eddig gondoltuk!

    • A járás vagy a beszéd kezdetének ideje. Mikor aggódjunk, mikor figyeljünk jobban????
  • Szakítani kell azokkal a régebbi nézetekkel, hogy a 3 éves kisgyermek azért nem beszél, mert nincs mondanivalója. A beszédhiba javításával sem szabad várni nagycsoportos korig, mert befolyásolhatja a nyelvi készséget is.
  • A gyakori fülgyulladás szintén intő jel lehet. Hiszen később nagymértékben befolyásolhatja a beszéd értést, észlelést
    • Tipp: Vegyen a gyermeknek fűzős cipőt és nézze meg, hogy boldogul vele:
  • Sok olyan játék és tevékenység kimarad a kisgyermekek életéből, mely az iskolai készségek megfelelő fejlődéséhez nyújthat segítséget. Például eltűnnek a fűzős cipők és a gombos ruhák, vagy nem kell a sütit gyúrni és nyújtani, mert készen kapható a boltokban.

Tanítani kell a szülőket is! Segíteni nekik!

Szükség van olyan ismeretanyagra, melyből tájékozódhat a szülő, hogy melyik tevékenység mely képességét fejlesztheti. A képességbeli eltérések együttese, bonyodalmat okozhat a tanulás során pl.: a térirányok érzékelése hat az írásbeli matematikai műveletek kivitelezésére, a csökkenő és növekvő sorozatok alkotására, térképhasználatra, szövegben való tájékozódásra, tábláról való másolásra.

Ha szembetűnik a szülőnek, hogy a gyermek valamit másképpen csinál, mint az elvárt lenne, vagy lassabb a gondolkodásmódja, esetleg gondot okoz a ceruzahasználat, érdemes szakemberhez fordulni, hiszen a készségek fejleszthetők.

A gyermek képességkülönbsége nem jelenti az értelmi képesség gyengeségét is, csupán azt, hogy valami nem működik az életkorának megfelelően!!

Az elsietett iskolába íratásnak következményeként felléphet

  • teljesítményszorongás,
  • magatartászavar
  • a szülő- gyermek kapcsolat romlása, ha folyamatosan veszekedni kell a tanulás miatt, esetlegesen a gyermek füllenteni kezd a jegyeiről, a büntetés elkerülése végett.

Az ideális eset (minden szülő abban bízik, hogy az ő gyerekével így járnak el)

  • az óvodában a nevelők időben észlelik az eltérést és jelzik a szülőnek
  • megkezdődik egy folyamat, hogy a gyermek a neki legmegfelelőbb fejlesztésben részesüljön
  • A fejlődésről fejlődési naplót vezetnek, melyet a szülő bármikor megtekinthet

DE mi történik akkor, ha nem veszik észre?

Amennyiben a fejlesztésnek az első szakasza nem zárult le az óvodai nevelésből való kikerüléssel, akkor zökkenőmentesen folytatódnia kellene az általános iskola első osztályában is.

Kérdés:

A tanítók tájékoztatva vannak?

Felvannak készítve a pedagógusok?

Mit tegyen a szülő?

Fontos lenne a tanító tájékoztatása, hogy felkészülhessen a gyermekre, vagy figyelhessen az esetlegesen megjelenő problémákra, és megtehesse a megfelelő lépéseket.

Sajnos több esetben a szülő nem meri tájékoztatni a befogadó intézményt a gyermek problémájáról, mert tart az esetleg elutasítástól, kiközösítéstől, megbélyegzéstől. Sajnos még mindig vannak, akik szerint a tanulási különbséggel élők értelmi képességei sem megfelelőek.

Ha bármilyen problémát észlel gyermekével/gyermekeivel kapcsolatban, mi megpróbálunk időben segítséget nyújtani.

További tájékoztatást kérek